Дитина та її уявний друг: причини явища

Малюк Багато батьків стикаються з ситуацією, коли їхня дитина з тих чи інших причин обзаводиться не реальним, а уявним другом. Одних це лякає, інших бавить, але, у будь-якому разі, батьки шукають причини такої нестандартної поведінки їхнього чада.

Справді, лише розвиненою уявою дитини це пояснити, причин може бути набагато більше, причому найрізноманітніших - як позитивних, і негативних. Давайте розглянемо їх у порядку.

Позитивні фактори:

1. Надлишок фантазії

Американські нейробіологи, які вивчали цей феномен, стверджують, що є така категорія дітей, чий мозок розвивається у певному ритмі в окремі періоди життя до початку відвідування школи. Це відбувається в результаті того, що серотонін, який забезпечує надходження інформації в мозок, одночасно стимулює деякі зони мозку, які відповідають за творче мислення.

Внаслідок цього, у дитини розвивається надлишок уяви, який може використовувати тільки в іграх зі своїми однолітками, не більше, тому що малюку для будь-якого іншого творчого прояву своєї фантазії ще не вистачає знань і досвіду. І тоді, щоб виплеснути надлишок цієї фантазії, він створює свій власний світ, який населяє одним або декількома уявними друзями.

2. Підвищені розумові можливості

Дітям із підвищеним IQ (коефіцієнтом розумового розвитку) і, крім того, досить активним за своєю природою, дуже важко задовольнити свої інтелектуальні запити лише за допомогою тих ігор, які рекомендовані для їхнього віку.

Але малюкові ще важко грати і в складніші ігри, до того ж такі розваги не принесуть йому великого задоволення. Ось і з'являється віддушина у вигляді уявного світу, де дитина, використовуючи свій розвиненіший інтелект, може створювати вигаданих персонажів, що живуть вигаданим життям.

Негативні фактори:

Дітки1. Відсутність спілкування з оточуючими

Ребенку, даже если на первый взгляд он кажется замкнутым, просто необходимо общение, в первую очередь, с родителями, со своими сверстниками в детском садике, і звичайно, з іншими дорослими людьми, які не складають його сім'ю (друзями батьків, вихователем, просто знайомими). Існує ціле «сузір'я» генів, які відповідають за здатність чоловічки до спілкування - вербального або невербального (жести, міміка).

Відсутність спілкування, або обмежене, мізерне спілкування, змушує малюка шукати його у своєму власному світі. Дитина вигадує друга саме для задоволення потреби у спілкуванні, адже уявний приятель завжди знайде час вислухати свого друга, і завжди його зрозуміє, як би плутано він не говорив.

2. Відсутність факторів, що сприяють розвитку спілкування

У тих дітей, які багато часу проводять у будинку, яких дуже рідко (1-2 на тиждень) виводять на прогулянку до парку, можуть виникнути серйозні психологічні проблеми.

За відсутності стимулів спілкування, до створення відносин, нервова система перебуває у напрузі, і це може призвести до неврозів і створення притулку - уявного світу, який можна населити вигаданими друзями.

Створення такого «особистого космосу» - це спроба дитини змінити убогу реальність, але навіть найпрекрасніший фантастичний світ не замінить дитині відсутності реальних вражень, які є основою пізнання світу. Тому необхідно часто виходити на прогулянку з малюком та, бажано, відвідувати різні, нові місця, де дитині буде цікаво.

Дитина та кошеня3. Нестача ігор, іграшок та часу на ці заняття

Гра сама по собі - це частково теж фантастичний всесвіт, у якому дитина може продемонструвати творчі здібності. Якщо дитині не надавати можливість для прояву таких здібностей під час гри, а також за недостатньої кількості тих іграшок, які хотілося б їй мати, малюк починає вигадувати собі віртуальних друзів.

4. Відсутність соціальних контактів

Дитині, окрім спілкування з батьками, ще й потрібний контакт з іншими дітьми в колективі. Йдеться навіть не про спілкування або спільні ігри, дитина повинна навчитися встановлювати контакти зі своїми однолітками. Без так званих «соціальних» стимулів, дитина або почне відставати у розвитку або створить свій уявний світ.

5. Убогість спілкування

Малюк потребує того, щоб до нього виявляли більше уваги. Спілкування та ласки, що приділяються уривками, недостатні для дитини. Холодне, байдуже ставлення змушують його шукати притулку у вигаданому світі.

Як би там не було, пам'ятайте, що всі діти є унікальними. Тому, у разі побоювань, насамперед завжди краще проконсультуватися у дитячого психолога.

Copyright © 2011 Інтернет-магазин дитячого одягу «Леопольд».
(переклад)



написати відгук чи задати питання про статтю
Зверніть увагу! Ця форма для відгуків про даній публікації. Якщо ж Ви хочете написати відгук про конкретний товар, прохання робити це на сторінці відповідного товару.
Залишити відгук про статтю
Ваше ім'я:
Електронна пошта:
Оцінка:
Коментар:
Зверніть увагу! Ця форма для запитань про даній публікації. Якщо ж Ви хочете написати питання про конкретний товар, прохання робити це на сторінці відповідного товару.
Задайте питання про статтю
Ваше ім'я:
Електронна пошта:
Питання:

закрити
закрити
закрити
закрити