Що потрібно знати про ранній розвиток дитини

Малюк грає фарбами В даний час, вже не слід погоджуватися з тим, що дитина повинна йти до школи або навіть дитячий садок непідготовленим. Це раніше вважалося, що краще, якщо дитину навчить читати та писати викладач початкової школи. Зараз молоді батьки віддають перевагу ранньому розвитку дитини. Звичайно, сьогодні достатньо і літератури, і викладачів, а також гуртків та центрів для підготовки дитини до школи.

І все-таки для дитини, найпершим учителем і найзаперечнішим авторитетом у будь-якій галузі знань, є його батьки.

Діти навчаються із задоволенням, адже вони пізнають світ, і тому їм все цікаво. Але не варто забувати, що дитині все потрібно подавати як гру. Тоді вони тут же гратимуть у цю гру, із задоволенням та інтересом. Але як тільки гра їм набридає, її відразу слід припинити.

А найкраще закінчити таку гру-урок перш ніж малюк втомиться від нього. Хай навпаки йому ще хочеться пограти в неї. Значить, наступного уроку він чекатиме з нетерпінням.

В одній моїй знайомій 5-річна дівчинка розповідала напам'ять казки Пушкіна. Причому із нею ніхто їх спеціально не вивчав. Їй просто купили гарну книжку. Книга була досить великою. На її розвороті на одній сторінці був текст, а на іншій малюнок на всю сторінку дуже барвистий, відповідний тексту.

Малій дуже подобалися ці малюнки, і вона їх розглядала, просячи при цьому, щоб їй читали вголос те, що написано. І мама, чи бабуся, читали їй наспівні казки Пушкіна.

Дитячий конструктор А оскільки ці казки написані у віршованій формі, дівчинка дуже швидко їх запам'ятала. Дитина, дивлячись на картинку, бачила у своїй уяві, що відбувалося і описувалося поетом. Таким чином, тільки-но відкриваючи книгу, дівчинка починала вже сама розповідати казку. Причому ніколи не помилялася, де закінчувався текст, і треба було перевернути сторінку.

Так що дитяча пам'ять не має якихось вікових обмежень, головне - щоб дитина була зацікавлена.

І наведу інший приклад, протилежний цьому. В іншої знайомої син пішов у перший клас. І оскільки мама була занадто зайнята роботою, будинком і собою, то дитина пішла до школи зовсім непідготовленою. "Завдяки" цьому він потрапив у клас для дітей, що відстають у розвитку. Але й там йому було дуже складно вчитися.

Складно настільки, що в нього не склалося стосунків із учителем та дітьми. Читав він найгірше, зовсім не розумів вчителя, в результаті він став відмовлятися йти до школи.

У свій час багато батьків посилено тренували немовлят плавати. Дехто займається цим і зараз. Так що дитину можна навчити багато чому, аби це було їй цікаво.

Для цього потрібно правильно використовувати його природну допитливість. Дитина приходить у цей світ і починає її вивчати. Поспостерігайте за своїм малюком, як він все куштує на смак, принюхується, прислухається. Як реагує на той чи інший звук? Дайте йому незнайомий предмет. Він зацікавиться ним, він усе проаналізує, і якщо предмет не викличе інтересу, він просто його закине.

Багато батьків помиляються, думаючи, що діти навчаться у школі. Скільки геніальних людей у школах були посередніми учнями. Вони нудьгували у школі, їм було там нецікаво. Не можна зайняти дитину чимось, якщо це викликає в неї нудьгу.

Навіть якщо у вас зараз є час і бажання працювати з дитиною, але він цього не хоче, примхливий, краще перервати такі заняття. А якщо ви помітили, що дитина чимось зацікавилася, відкладіть усі свої справи та допоможіть своєму малюкові.

Не треба думати, що з малюком потрібно займатися якоюсь певною методикою. І якщо у вас її немає, нічого не допоможе. Це помилка. Адже головне не техніка, а те, скільки душі та бажання ви вкладете у цю справу. І найголовніше, подолати свої сумніви. У дитини поки що цих сумнівів немає.

Якщо ви хочете навчити читати дитину, то не слід змушувати її вивчати букви. У дітей сильно розвинена зорова пам'ять. Варто зробити більше карток зі словами, що позначають той чи інший предмет.

Дітки читають Наприклад, шафа. Напишіть це слово на картці та повісьте на шафу. Підходячи до шафи, ваш малюк побачить не тільки шафу, а й картку, на якій написано слово «шафа». Або даючи дитині пити з чашки, покажіть картку зі словом «чашка». І вимовте це слово вголос.

Дитина швидко зрозуміє, що й запам'ятає. Ви зрозумієте це, коли, побачивши десь схоже слово, він просто його прочитає. Вашої радості не буде меж. Ви відразу зрозумієте, що всі зусилля були недаремними.

Нехай у будинку скрізь будуть подібні картки, вони мають бути постійно під рукою. Але не загострюйте увагу на цих картках. Все має бути природно, ненав'язливо. Починайте навчати дитину читання, відразу, як тільки він промовив перше слово, а то й раніше.

Не треба довго затримуватись на словах. Зробіть картки із фразами. Сфотографуйте вашого малюка та опишіть на картках, чим він займається. Наприклад - "Іра стоїть", "Іра сидить", "Катя їсть кашу", "Паша грає іграшками". Літери мають бути яскравими та чіткими.

Приклейте фотографію до картки так, щоб добре було видно і знімок і текст. А потім зробіть із них своєрідну книжку. Показуйте її дитині. І читайте текст. Дитина все чудово запам'ятає і проситиме ще й ще почитати цю «книжку».

Вимовляйте чітко слова. А потім запитайте у дитини, де знаходиться те чи інше слово. Зазвичай малюк безпомилково вказує на нього пальчиком. Виявіть терпіння, не форсуйте події. І слідкуйте за поведінкою дитини. І якщо ви помічаєте, хоча б деякі ознаки втоми або дитина починає відволікатися, припиніть заняття.

Таких "книжок" з часом можна зробити кілька. Наприклад, описати якесь свято, за участю вашого малюка, включити знімки з дорослими. І оскільки дитина як би бере участь у цій книжечці у всьому, що там відбувається, йому це буде дуже цікаво.

Можна зробити "книжку" за участю іграшок вашої дитини. Сфотографувати іграшки, посадивши їх, обличчям один до одного - іграшки розмовляють. Придумайте про що. Напишіть казку за участю іграшок, і все сфотографуйте. А потім так само опишіть фразами, підкріпивши всі знімками знайомих вашому малюкові персонажів.

Такі речі дитині дуже подобаються. Йому захочеться дізнатися, що там далі? До того ж він із задоволенням подивиться і раз, і другий, і третій, те, що йому знайоме та цікаве.

Тоді ви можете переходити до справжніх книг. Але тут інтерес дитини може відразу знизитися через те, що текст написаний дрібними літерами. Вибирайте книжки для дитини, щоб вони були з яскравими красивими картинками та великими літерами.

Або переробляйте їх самі. Беріть за основу їх картинки, а текст роздруковуйте у більш прийнятній для вашої дитини формі. Дитину ніколи не привабить книжка без картинок або з маленькими та нецікавими картинками. Пам'ятайте про це.

Девочка рисует Обратите внимание на то, как реагируют другие дети, которые приходят к вам в гости, не привчені до системи читати слова на картках. Вони їх зацікавлять насамперед. А ваша дитина читатиме ці слова іншим малюкам. Вас переповнить гордість та щастя.

Якого розміру мають бути картки? Розділіть лист навпіл. І ви отримаєте необхідний розмір картки.

Діти дуже люблять заучувати слова. Іноді вони не розуміють їхнього сенсу, але це не страшно. Вони не розуміють його лише спочатку. Коли вони почують це слово у потрібний момент, то невідоме на той час поняття, відразу набуде їм сенсу.

Розуміння та пізнання, трохи різні речі. Не можна зрозуміти, чого не знаєш. І все ж, коли навіть ми, дорослі, зустрічаємо незрозуміле слово, ми спочатку запам'ятовуємо його, а потім уже намагаємося дізнатися, що воно означає.

Тож не варто думати, що малюка знаннями можна перевантажити. Якщо дитині це цікаво, значить їй це потрібне. Ми не можемо вирішити, що діти зрозуміють, а що ні. Тому потрібно, наскільки це можливо, повно та ясно відповідати на запитання дитини.

Використовуйте у своїх заняттях з дитиною те, що їм подобається. Наприклад, діти дуже люблять лічилочки. Вони легко запам'ятовуються та зрозумілі дітям.

І ще. Не можна думати, що з дитиною займатися ще зарано. Щойно він народився, батьки вже повинні дивитися на нього, як на особистість. Він знайомиться з навколишнім світом, жадібно вбирає інформацію, яку дають йому батьки.

Просто відчиніть перед вашою дитиною двері в цей загадковий і дуже цікавий світ, навіть якщо він ще занадто малий, на вашу особисту думку, і не все розуміє.

Copyright © 2011 Інтернет-магазин дитячого одягу «Леопольд».
(переклад)



написати відгук чи задати питання про статтю
Зверніть увагу! Ця форма для відгуків про даній публікації. Якщо ж Ви хочете написати відгук про конкретний товар, прохання робити це на сторінці відповідного товару.
Залишити відгук про статтю
Ваше ім'я:
Електронна пошта:
Оцінка:
Коментар:
Зверніть увагу! Ця форма для запитань про даній публікації. Якщо ж Ви хочете написати питання про конкретний товар, прохання робити це на сторінці відповідного товару.
Задайте питання про статтю
Ваше ім'я:
Електронна пошта:
Питання:

закрити
закрити
закрити
закрити